JaSå, äR DeT Så eNKeLT?

 

Står häromkvällen och rotar i garderoben för att välja kläder till nästa dag. Min garderob råkar befinna sig i Storebrors rum och han sneglar lite åt mitt håll där jag står och funderar. Så kan han inte hålla sig längre utan frågar undrande:

– Varför väljer man kläder?

– Eh, va? svarar jag lite förvirrat. – Gör inte du det?

– Nä.

– Vadå, blundar du och drar ut något ur garderoben bara och sen är det bra så?

– Ungefär. Jag bara tar något och sen känns det alltid som ett bra val.

 

Storebror är min idol.

 

Kommentera

