öMSoM ViN, öMSoM CHiPS

 

Fick som sagt var nycklarna till lägenheten igår. Efter att ha passerat tidigare-hyresgästen-har-slarvat-bort-viktiga-papper-strul, lagom-till-idag-punktering-på-bilen-strul, barnen-glömde-bort-att-komma-hem-direkt-efter-skolan-strul och städbolaget-som-anlitats-för-att-flyttstäda-lägenheten-men-glömt-den-viktiga-detaljen-att-städa-ordentligt-strul så kunde vi till sist vandra runt, sitta på golven, känna in och fundera. Tumstocken i högsta hugg. Knappt några av våra nuvarande möbler kommer att passa där. Lätt panik.

Men det värsta av allt. Insåg att min jättejättestora batik som följt med varje hem jag haft sedan jag flyttade hemifrån vid sexton års ålder inte kommer att få plats i vardagsrummet för att det är fönster för helvete ÖVERALLT. Typ.

batik

Då blev jag jättejätteledsen.

Tills i morse då jag berättade om mina våndor över batiken och Syster Yster (som ganska ofta tänker bättre än jag) kom på att den kommer att passa finfint i snedtaket i deras rum. Då blev jag glad igen.

Ungefär så ser det ut i mitt liv just nu.

Det kommer att gå åt väldigt mycket vin och chips.

vinchips

 

5 thoughts on “öMSoM ViN, öMSoM CHiPS

Kommentera

