VeCKaNS FeMiNiSTPePP!

Åhh, vad jag är trött! Idag har jag: Varit på Visualiseringscenter och tittat på film med barnen. Gått omväg runt en massa för barnen intressanta affärer för att kunna inhandla ett diskställ. Städat hela hemmet (vilket är att leka cirkusartist bland alla kartonger och prylar som står travade överallt). Försökt organisera nämnda kartonger och prylar så att gästerna som väntas i morgon ska kunna ta sig fram hjälpligt. Klätt om kökssoffan under tiden som jag väntade på att kikärterna skulle koka. Handlat i två olika affärer. Ja, och så det där med att laga mat och svara på konstiga frågor hela tiden som en gör när en har yngre folk omkring sig som är höstlovslediga. Sa jag att jag är trött?

Egentligen orkar jag inte FeministPeppa idag. Egentligen orkar jag inte blogga heller men det är en annan historia. Som har att göra med att jag inte orkar för att jag gör en massa saker som jag egentligen inte orkar hela tiden så att jag inte orkar göra det jag skulle vilja orka. Typ så. En normalkvinnas vardag, alltså. Vilket jag skulle vilja skriva mer om. Ifall jag orkade.

Nåväl. Nu skiter vi i det och peppar i stället! Här är veckans bloggar:

FITTJOURNALEN

THE FUTURE IS FEMALE

En blommig tekopp

Seså – in med er och peppa nu!

Pöss!

Kommentera

