oCHVaDNu?

Sitter med min temugg över morgonkorsordet när jag störs av buller från trappuppgången. Kikar i titthålet och får se en målare som tejpar papp på golvet i trappuppgången.

Jag vill inte fråga vad han tänker göra för blotta tanken på att han ska måla om där är så provocerande att jag skakar av ilska.

Med hälsningar från en apförbannad hyresgäst i en HSB-lägenhet som inte renoverats sedan 1985. Eller stambytt sedan typ 1939. Ugnen fungerar inte heller. Har jag förresten berättat om då vi fick vänta i två månader på att få ett mögligt golv utbytt?

Någon som har en lägenhet att hyra i Norrköping till övers? Eller pengar så att jag kan köpa mig en egen?

2 thoughts on “oCHVaDNu?

    1. Jadu. Den är inte helt oanvändbar. Det går hyggligt att värma mat i den och det går att baka en del kakor om en bara lägger kakor på halva plåten och muffins om en vänder på plåten efter en stund.
      Baka bröd? – helt omöjligt. Avancerad matlagning? – inte det heller.

      Jag har anmält den trasig jag vet inte hur många gånger. Första gången kom nån och tittade på den, sa att den fungerade men att den modellen var känd för att ha väldigt ojämn värme. De andra gångerna har de inte ens svarat. HSB har en effektiv taktik i att slippa göra saker genom att helt enkelt ignorera en, som det där med det mögliga golvet. Då fick jag ringa till en chef högre upp i hierarkin för att få det ordnat. Pratade med hen om ugnen också, hen skulle återkomma sa hen, men nej…

      Började leta annan lägenhet en månad efter vi flyttat in då det stod klar hur de behandlade sina fastigheter och hyresgäster men bostadsbristen är enorm här så om en inte kan betala en hyra på tolv-sexton tusen då får en snällt vänta. Alternativt skrapa ihop två-tre miljoner till en bostadsrätt. Flytta ut i skogen i Norrlands inland börjar kännas som ett alternativ…

      Gilla

Kommentera

