DaGNy-PePP!

En speciell dag idag, en viktig dag. Jag har tyvärr inte möjlighet att kämpa på barrikaderna men gör så gott jag kan för att förändra världen i det lilla, för det gör jag även om det inte ofta känns så.

Det är i alla fall en bra dag att bli peppad av Dagny Carlsson, världens äldsta bloggare (103 år) på (och JA, jag behöver all jävla pepp jag kan greppa) så här kommer hon:

Tyvärr finns inte längre dokumentären om henne kvar på SVT Play (Det är inte så dumt att bli gammal, avsnitt 2) men jag rekommenderar att ni surfar in på hennes blogg som ni hittar här: http://www.123minsida.se/Bojan/

Kämpa på! Ta hand om varandra! Puss!

Uppdatering! Jag hittade dokumentären på SVT Play, den hade gömt sig, den rackaren! Här är den: http://www.svtplay.se/video/3248812/livet-borjar-vid-hundra/det-ar-inte-sa-dumt-att-bli-gammal-avsnitt-1-1

2 thoughts on “DaGNy-PePP!

  1. Jag tillhör nog en ganska liten grupp kvinnor som tycker att det bästa med livet, är att bli äldre. 😉 Som ung kvinna och flicka är en väldigt utsatt.

    Gilla

    1. Jag håller med och Dagny pratar också om det. En behöver inte leva upp till förväntningarna som en har på en som kvinna på samma sätt när en blir äldre. Vi behöver inte längre försöka framstå som knullbara, helt enkelt. Vi kan vara som vi vill vara och kan skita högaktningsfullt i konvenansen. Hurra för det! 🙂

      Gilla

Kommentera

