ViLL Ju iNTe STReSSa NåGoN MeN äR DeT iNTe HöG TiD FöR PåSKPySSeL? MåLa äGG KaNSKe?

Då kan en ju, om en vill, ta det till en annan nivå och måla äggen i Pysanka-stil:

pysanky-ägg

 

En kan ju också nöja sig med att njuta av exemplen på andras fantastiska förmågor och äta sina ägg naturella…

…eller köpa ett färdiggjort. Tjejen från You Tube-klippet har nämligen en Etsyshop och där kan en bland annat lägga sina allra mjukaste vantar på det här ägget

il_570xN.93584047

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

till det facila priset av 13,547:- (plus frakt). (Fast det fanns billigare också om en tycker att det där var lite över ens budget.)

Glad påsk på er alla i alla fall, i morgon drar vi! Woop-woop!

 

 

6 thoughts on “ViLL Ju iNTe STReSSa NåGoN MeN äR DeT iNTe HöG TiD FöR PåSKPySSeL? MåLa äGG KaNSKe?

  1. Jag kan väl inte påstå att de ägg jag målade nådde upp riktigt i den här nivån, om man säger så… Fast min version av Rädslan från filmen Insidan ut var uppskattad i alla fall 😀 Och igår dök ett särdeles tjusigt vykort upp i brevlådan, man får tacka allra ödmjukast!

    Gilla

    1. Jag målade inte ägg alls, åt dem direkt. Det går bra det med. Lägger kanske inte så mycket krut på påsken som det förväntas men det är helt ok, vi överlever det med!

      Är glad att jag lyckats förgylla en av dina dagar, det gör jag gärna fler gånger! Ja, och du får gärna skriva tillbaka. Saknar den tiden då brev var en eftersträvansvärd form av kommunikation. 🙂
      Kram!

      Gilla

      1. Ja, äggen smakar ju likadant oavsett om de är målade eller inte. Just äggmålningen är väl en av få traditioner vi har kvar i min familj, så jag vill gärna hålla fast vid den.

        Skicka mig din adress så ska jag se vad jag kan åstadkomma! Jag lovar inget med tanke på att jag för närvarande kan hålla kvar i en tanke mer än några sekunder och därför glömmer mer än jag skulle önska, men jag vill gärna så jag ska verkligen försöka. Det är ju så roligt att få riktig post i brevlådan 🙂 Kram!

        Gilla

        1. Men du! Jag blir glad bara över att du tänker tanken att skriva!
          Jag mejlar adressen och sen får du skriva om du vill och orkar – absolut ingen press!

          Gilla

Kommentera

