åH, VaD FiNa! åH, VaD RoLiGT!

Nu har de äntligen kommit och jag beställde massor – de nya frimärkena med Prideflaggan!

PRiDe - FRiMäRKeN

Nu ska här skrivas brev!

Och bara för det har jag förberett fyra vykort till den som vill ha. Fyra platser med fyra olika anekdoter ur Calles liv med koppling till just de platserna. Hur spännande som helst! Vad hände egentligen i Norsjö back in the swinging eighties? Nyfiken? Skriv en kommentar eller skicka ett mejl med din adress och vilket vykort du vill ha till calleism@live.se så får du snart veta! (Naturligtvis kommer jag inte att sprida din adress vidare, diskretion är mitt mellannamn!)

Calle i Lycksele:

CaLLe i LyCKSeLe

 

 

 

 

 

Calle i Umeå:

CaLLe i uMeå

 

 

 

 

 

Calle i Norsjö:

CaLLe i NoRSJö

 

 

 

 

Calle i Gränna:

CaLLe i GRäNNa

 

 

 

 

 

Hejsan hoppsan!

 

6 thoughts on “åH, VaD FiNa! åH, VaD RoLiGT!

  1. De vykorten låter ju fantastiskt spännande! Men jag tänker ge någon annan chansen att få ett den här gången… Hur har förresten postgången funkat till din egen brevlåda på sistone?

    Gilla

    1. Åh, det var så roligt! Det tog en stund innan jag fattade vem kortet var ifrån och det var en väldigt spännande stund må jag lova! Och jag blev jätteglad! 😀

      Och vad gäller de här vykorten så är jag lika optimistisk varje gång jag erbjuder mig att skicka något till vem som helst men det blir aldrig någon rusning direkt. Jag kanske inte har så många läsare som jag tror, eller så är det ingen som vågar, eller är intresserad, eller vad vet jag? Är i alla fall väldigt glad över att just du visar intresse så därför tycker jag att du självklart får välja vilket/vilka du vill! Om du vill! 🙂

      Gilla

      1. Vad bra att det kom fram och roligt att du blev glad! 😀 Jag undrade både om du skulle förstå vem det var ifrån och om du skulle kunna läsa vad som stod…

        Det är ju jättekonstigt att folk inte är intresserade av att få post, det är ju så roligt med ”riktig” post. Alla korten du erbjuder är ju från riktiga metropoler, så det är inte lätt att välja, men om jag får önska tar jag det från Umeå, bara för att det är längst från mig.

        Gilla

        1. Ja, jag förstår inte heller varför folk inte skriker efter brev, det är ju bland det roligaste som finns att få! Däremot tror jag faktiskt att Umeå är närmast dig men det spelar inte så stor roll för jag har bestämt att du ska få Gränna för det handlar egentligen om Byske som verkligen är längst bort. Som bonus får du även Lycksele för den handlar om avstånd och det passar ju bra! Snart i en brevlåda nära dig! Tjoho!

          Gilla

          1. Nu är jag ingen geografistjärna, men jag är i alla fall rätt säker på att Gränna ligger närmast av dessa fyra, i övrigt har jag egentligen ingen aning 😀 Jag blir glad vad jag än får! Woop woop!

            Gilla

            1. Det har du alldeles rätt i, men historien handlar även om en annan plats som är längst bort av dem alla!

              Om posten sköter sitt uppdrag (vilket kan vara lite för mycket att hoppas på nuförtiden) så ska de dimpa ner på din hallmatta/i din brevlåda i morgon! 🙂

              Gilla

Kommentera

