KRoPPSHeTSeN BöRJaR HeMMa

Häromdagen. Barnen har, liksom barn gör, vuxit på sistone. En av dem frågade efter vår våg som jag gömt bort på otillgängligt ställe eftersom jag egentligen inte vill ha någon hemma men det kan vara bra att kunna kolla vilken flytväst de ska ha. Jag undrade förstås varför och fick förklaringen att hen var nyfiken på hur mycket hen vägde nu eftersom hen märkt att hen växt så mycket. Varpå jag svarade

NEJ.

Diskussion uppstod och jag framstod för en stund som en väldigt tråkig och inskränkt mamma av åtminstone hälften av de övriga familjemedlemmarna men jag gav inte med mig. Eftersom jag har oomkullrunkeliga anledningar till varför en inte behöver väga sig annat än för att välja rätt flytväst/dosera medicin så lugnade det hela ner sig till allmänt samförstånd efter en stund.

Efteråt letade jag rätt på vågen och putsade upp den, för nu skulle den ut ur huset och in till närmsta second hand-butik. För så här kan vi ju inte ha det. Innan jag kom på att den kan vara bra att ha till att väga bagage också. Skit också. Men jag har lovat mig själv att om vi kommer iväg på den där New York-resan vi planerar för till hösten så åker vågen ut direkt efteråt. Så det så!

 

8 thoughts on “KRoPPSHeTSeN BöRJaR HeMMa

  1. Hej Calle! Jag lovade ju att säga till dig när jag inte längre bara fanns på Facebook. I dag har jag premiär för min nya blogg och hemsida 😀 (www.jamstalldvardag.se) Så nu får du hälsa på om du vill 😉

    Gilla

        1. Jepp!

          Väldigt mycket capoeira i helgen och jag hade tänkt att bjuda in dig på festligheterna men så kom jag på att du är iväg. Ses nästa vecka kanske? Om jag inte ligger i dvala efter helgen. Kommer två från New York idag och tre till i morgon som ska bo hos oss! Häpp!

          Gilla

            1. Sommarfesten är på fredagen. I’ll be there!

              För övrigt är jag redan trött.Somnade på soffan för en stund sedan. Och då har gästerna inte ens kommit… 🙂

              Gilla

Kommentera

