GaLGHuMoR i STäLLeT FöR FLyKT

Härom eftermiddagen gick jag typ sönder av orkeslöshet inför en helt oförstående familj. Jag kände bara att jag inte pallade mer och tänkte att rymma var en bra idé så jag bokade buss till I för över helgen och att i och med det hämndaktningsfullt lämna övriga familjen åt sitt eget midsomriga öde. They had it coming.

Men säg den lycka som varar och säg de planer som går i lås. För idag bestämde sig Skäggets pappa för att just den här helgen är en bra helg att dö på (eller någon gång snart för han hänger kvar än, om än på en skör tråd) så det blev att skjuta slapphelgen i storstan mot kaos i hemmiljö. Messade till I som svarade att ”han kunde väl för fan ha väntat!?!”. Jag skrattade så jag grät i sjukhuskorridoren och svarade att ”Ja, eller hur? Fast han var ju en sån som alltid ringde när vi satt och åt…”

Poängterade sedan för barnen att det kanske inte alltid är i sin ordning att skoja om döden (i alla fall inte så att någon hör) men bara så att de vet får de gärna skoja hej vilt runt min dödsbädd. Samtidigt som de discodansar till ”No 1 song in heaven”, förstås!

 

5 thoughts on “GaLGHuMoR i STäLLeT FöR FLyKT

  1. Hi! Do you use Twitter? I’d like to follow you if that would be
    okay. I’m absolutely enjoying your blog and look forward to new
    updates.

    Gilla

Kommentera

