MiNNS i NoVeMBeR…

Lillebror uppenbarade sig i dörröppningen om morgonen (ja, hen är en uppenbarelse!) och meddelade med inlevelse att ”det snöar!”. Jag tittade ut genom fönstret och konstaterade snart att den bild en ser framför sig när en blundar och tänker på snöfall, typ den här:

index

 

 

 

inte stämde så särskilt bra överens med den bild som fönstret återgav som var mer åt det här hållet:

600

 

 

 

 

och jag tänkte att det här är en bra dag att ägna åt läsning…

…och ingen kunde bli gladare över det än jag, för i går kväll saknade jag en bok i mina händer och vem är då bättre att vända sig till än Storebror som resolut överlämnade en bok med orden ”- läs den här, den är bra.”

Jag läste. Och läste. Somnade över den framåt halv två och när jag vaknade till i morse fortsatte jag. Den är magisk. Fantastisk. I klass med ”Den hemliga historien” och det trodde jag väl aldrig att jag skulle få uppleva igen. Tänk vad allt jag behöver liksom bara kommer till mig nu! (För det är jag värd!) Den här boken är det:

Melina Marchetta – Jellicoe Road

Jellicoe Road

 

 

 

 

 

 

 

 

 

”Jag reser mig upp och går mot henne, för nu är det slut med att vänta på mer. Om jag vill ha mer så måste jag gå och hämta det, kräva det, ta för mig av all min kraft och göra det bästa av det.”

Idag är också den dagen som påminner om att jag en gång gav mitt liv till någon som inte ville ha mig i sitt. Det största sveket av dem alla. En outsäglig sorg men ingenting jag längre spiller några tårar över.

Nu vill jag inte längre gråta av sorg över det som en gång var, nu vill jag gråta av glädje över det som komma ska.

Kommentera

