FöRSTa SNöN

Ja, för den som vindpinade ner häromdagen räknas inte, tycker jag. Den som kom idag lär inte få stanna heller men den ger en glimt om något jag tycker så mycket om och jag önskar innerligt att det blir massor av snö den här vintern.

Nu kan ju jag tyvärr inte råda över vädret och det är ju som det är med det, det är bara att gilla läget och sen lägga fokus på det en faktiskt kan förändra i stället.

Så jag har gjort upp en plan! Nu när jag ändå har lite ork att göra något överhuvudtaget ska jag passa på att göra sånt som jag mår bra av. Så här på ett ungefär har jag tänkt mig:

Morgon: Meditera (TM). Äta frukost.

Förmiddag: Skriva – om än så lite. (Här, eller någon annanstans.) Gå en promenad – om än så kort.

Lunch: Äta lunch. Vila (en lyxigare variant innefattar värmeflaska och insmörjning med Solum olja.)

Eftermiddag: Skapa, göra något kreativt – om än så lite. (Den här veckan ska jag börja med julkort.)

Kväll: Läsa. (Eventuellt titta på en väldigt bra film.)

Utimellan ska jag förstås rodda vardagskneget också men eftersom övriga familjen lyckades överleva att jag var borta i tre veckor utan att varken svälta ihjäl eller bli vräkta så tänker jag att de kan gott fortsätta med vad de gjorde då. Lite har de redan lutat sig tillbaka men det ska det bli ändring på. Så det så. Den här vintern är min! Ja, det är den!

4 thoughts on “FöRSTa SNöN

  1. Alla kvinnor måste våga vara lite mer LATA. Dvs LATA i betydelsen att tjäna sig själva och låta bli att tjäna ALLA ANDRA. Män finns på jorden i ett enda syfte – att tjäna och serva kvinnor och barn. Vad skulle vi annars ha dem till? 😉

    Gilla

    1. Jag vågar nu! Vitsen med den här listan är att det ska vara svårare för mig att glömma bort att prioritera mig själv, och det fungerar faktiskt.
      Sen till att komma så långt att det är jag som blir servad, ja dit är det väl en bit…

      Gilla

Kommentera

