SMS-KoNVeRSaTioN MeD ToNåRiNG…

(ögonblick vi minns, från september)

Storhen: ”Trött och sliten. Regnet hjälper då fan inte! SKOLA till 4!? Ugh. Jag ber er! Snälla! Släpa mig genom denna obarmhärtiga skoldag!”

Jag (uppenbarligen på hugget): ”Ok. Du måste fokusera. Du är vad du tänker så ge inte de negativa tankarna näring. Alltså: Sluta gnälla och klaga. Nu. Genast. På en gång. Regnet gör världen vacker (det finns inte till för att jävlas med dig). Var glad för din möjlighet till utbildning (så att du kan skapa dig en tillvaro på dina egna villkor) och visa lite jävla tacksamhet och respekt inför det. Var tacksam. Ge dig själv tillåtelse att se det goda (också). Var glad över dina förmågor och dina möjligheter att utveckla dem. Och framför allt: sluta tycka synd om dig själv, tyck om dig själv. Det är inte synd om dig, inte ett jävla dugg. Du har det bra. Men du glömmer bort att tycka om dig själv (det viktigaste du har) och de/det du har runt omkring dig. Jävla blindstyre.”

Storhen: ”Haha, jag bara skoja men tack för svaret!”

Jag: ”Spara det där sms-et. Du kommer att ha glädje av det när du är gammal. Puss!”

 

4 thoughts on “SMS-KoNVeRSaTioN MeD ToNåRiNG…

Kommentera

