JaG HiTTaDe DJuPTaLLRiKaR, JeNNy! oCH eN BRöDRoST!

Egentligen åkte vi till loppis för att skaffa en gardinstång till köket (för att jag hittade en gardin dit i lördags, den ligger i tvättkorgen så jag orkade inte ta fram den för att fota) men den loppisen vi skulle till hade semesterstängt och den andra hade slängt (?!) alla gardinstänger förra veckan så vi åkte till en tredje där gardinstången som passade i längd var krokig men det gjorde ingenting för jag hittade TALLRIKAR!;

P1060701

Rörstrand Tebe för 20:-/st, assietten för 10:-

Och en fin bricka för femton kronor;

P1060702

Plus lite annat som bleknar i jämförelse med denna dyrgrip (jag kramade den hela vägen hem!), en brödrost för 35:- som kommer att bli pricken över i:et när jag får mitt orange-gröna kök;

P1060700

 

Den måste ha bott hos en pensionär som bara åt knäckebröd till frukost för den ser nästan oanvänd ut…

Ibland är livet allt bra härligt!

😀

 

5 thoughts on “JaG HiTTaDe DJuPTaLLRiKaR, JeNNy! oCH eN BRöDRoST!

  1. Plötsligt händer det! Jag kollade efter djuptallrikar åt dig på Hela Människan i lördags men såg tyvärr inga. Eller åtminstone inge snygga. Fanns dock vita rörstrand tror jag, som vi hade hemma när jag var barn. Vi får se om vi orkar en sväng till Torpöns missionshus som har loppis i dagarna tre nu, efter att anticimex behagat dyka upp

    Gilla

    1. Jag hittade i och för sig bara fyra, så om du hittar fler får du gärna köpa åt mig. Du vet vad jag gillar så jag litar på dig! Jag vill att de ska vara i jättebra skick och kosta max typ 40 kronor styck. Torpöns missionshus låter som ett bra ställe 😀

      Gilla

Kommentera

