GaRDiNeN På PLaTS, FLeR LoPPiSFyND, uTFLyKT oCH eN DaG MeD PePP oCH KäRLeK

Fick tag på en gardinstång till slut så nu är gardinen på plats, det tog bara två år och nio månader men who gives a fuck liksom:

P1060712

Den trivs så bra ihop med den fina molnlampan från IKEA som jag fått i present av fina Kerstin, som förstod att den hörde hemma hos mig, i mitt köksfönster.

Nästa dag åkte vi ut i skogen, letade förgäves efter kantareller men hittade några blåbär, grillade och de som inte bryr sig så mycket om vattentemperaturer badade:

P1060706

När jag ändå var i loppisfarten började vi fredagen med att dammsuga Linköpings utbud, innan vi åkte till IKEA och tråkhandlade bäddmadrasser, och på Återvinningen hade de halva priset minsann! Köpte en hink i rostfritt stål (som jag inte riktigt vet vad jag ska ha till så för tillfället förvarar jag tapeter i den) en telåda i trä som är lite tråkig så jag väntar med att visa den tills jag har pyntat den lite för det är ju den här jag vill visa, dagens absoluta toppfynd – en solstol för 60 pix:

P1060709

Den får inte riktigt plats ute på den underdimensionerade balkongen men den är så fin där den står i vardagsrummet och gör mig glad!

Lördagen (igår) var full av pepp och kärlek! Jag fick pussa och krama finaste och knäppaste H som det är alldeles för sällan jag får tillfälle att klämma på och vi njöt och tjoade på avslutningskonserten för sommarens Popkollo, gladdes åt (och avundades lite) Mellhen som fått vara en del av allt det fantastiska:

P1060729

Så mycket systerskap! Det bästa som finns!

Nu ska jag titta på fotbolls-EM och äta väldigt mycket ostbollar!

 

 

2 thoughts on “GaRDiNeN På PLaTS, FLeR LoPPiSFyND, uTFLyKT oCH eN DaG MeD PePP oCH KäRLeK

Kommentera

